اعتبارات دانشگاه مراغه 95 درصد افزایش یافت

اعتبارات دانشگاه مراغه 95 درصد افزایش یافت

سرپرست دانشگاه مراغه گفت: اعتبار این دانشگاه در سال جاری با 95 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 290 میلیارد ریال رسید.

صالح شهابی وند با اشاره به اینکه بودجه این دانشگاه در سال گذشته 150 میلیارد ریال بود، افزود: این افزایش به منظور سرعت دهی به توسعه این دانشگاه است و بیشتر این اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی هزینه می شود.

وی اظهار کرد: احداث کتابخانه مرکزی، گلخانه تحقیقاتی، سالن چند منظوره ورزشی، مرحله دوم مجتمع آموزشی، ساختمان جدید دانشکده علوم پایه و محوطه سازی از جمله طرح های در حال اجرای این دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه مراغه ادامه داد: این دانشگاه تمام توان خود را در پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید در زمینه آموزش عالی (توسعه همه جانبه دانشگاه ها) به کار گرفته و انتظار می رود با تخصیص به موقع بودجه امسال، توسعه این دانشگاه ا سرعت بیشتری انجام شود.

شهابی وند، از ارایه درخواست برای تصویب 10 رشته جدید برای دانشگاه مراغه خبر داد و یادآوری کرد: تصویب این رشته ها در شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال پیگیری است.

وی گفت: این رشته ها در مقاطع مختلف تحصیلی شامل کشاورزی هسته ای، ریاضی با گرایش های مبانی کاربردی و جبر، شیمی آلی در مقطع دکتری، مهندسی هسته ای با گرایش چرخه سوخت هسته ای، مهندسی پزشکی بیومتریال، توسعه روستایی، نانوفیزیک، مهندسی عمران با گرایش زلزله و مهندسی و مدیریت منابع آب در مقطع کارشناسی ارشد است.

سرپرست دانشگاه مراغه خاطرنشان کرد: زیر ساخت لازم برای رشته های هسته ای با انعقاد تفاهم نامه ای با پژوهشکده علوم و فنون هسته ای کشور تامین شده است.

شهابی وند، افزود: در سال گذشته نیز شش رشته تحصیلی برای این دانشگاه تصویب شده که در پی این اقدام، هم اکنون دانشگاه مراغه دارای 50 رشته در مقاطع مختلف دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی است.

وی گفت: کمبود فضای آموزشی با اجرا و تکمیل طرح های عمرانی از جمله مرحله دوم مجتمع آموزشی و مجموعه ورزشی تا حدودی مرتفع شده و انتظار می رود با تکمیل طرح دانشکده علوم پایه تا آخر امسال، این مساله به حد مطلوب برسد.

هم اکنون حدود چهار هزار دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.

این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

دانشگاه مراغه از سال 1370 با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز و در سال 91 به دانشگاه ارتقا یافته است.

منبع : ایرنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:55 | نويسنده : شهروند مراغه ای |